Οι διαταραχές της ακρόασης αποτελούν την αιτία πολλών προβλημάτων που βασανίζουν τα παιδιά τόσο στην σχολική τους απόδοση, όσο και σε ολόκληρη την ψυχό-συναισθηματική τους ανάπτυξη.
Η ικανότητα καλής ακρόασης δεν είναι απαραίτητα συνέπεια καλής ακοής. Η ακρόαση χαρακτηρίζεται από μια πραγματική επιθυμία επικοινωνίας και ερμηνείας των λαμβανομένων ηχητικών μηνυμάτων. Συνεπώς, η καλορυθμισμένη ακρόαση δεν είναι συνάρτηση του πόσο καλά ακούμε αλλά περισσότερο του πόσο καλά επεξεργαζόμαστε ό,τι ακούμε.
Όταν το εννοιολογικό περιεχόμενο ενός ηχητικού μηνύματος είναι απορριπτικό ή συναισθηματικά φορτισμένο, ή η φωνή της μητέρας είναι μονίμως σε υψηλά db, τότε το αυτί του παιδιού αμύνεται «κλείνοντας» τη συγκινησιακή του κουρτίνα, δηλαδή ακούει αλλά δεν αποκωδικοποιεί.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι το παιδί να υιοθετεί λανθασμένες στρατηγικές ακουστικής και συναισθηματικής προσοχής σε επικοινωνιακές και μαθησιακές καταστάσεις, που το ακολουθούν σε όλη τη σχολική του πορεία. Το παιδί δεν δύναται να τις αλλάξει από μόνο του και παραμένει εγκλωβισμένο σε αυτές. Σε αυτή τη περίπτωση μιλάμε για διαταραχές ακρόασης.
Το ειδικό τεστ της μεθόδου Tomatis που διεξάγουμε στο κέντρο Ολιστικής Υγείας «Εν Όλω», μας δίνει πλήρη και σαφή εικόνα της ικανότητας του αυτιού να ακροάται, συνεπώς να αποκωδικοποιεί και να μαθαίνει. Το εν λόγω τεστ δεν πρέπει να συγχέεται με το ακουόγραμμα που ελέγχει την ακοή ένας ΟΡΛ γιατρός. Ενώ η ακοή μας μπορεί να είναι πολύ καλή, η ακρόασή μας ενδέχεται να είναι μπλοκαρισμένη.
Ανδρουλάκη Κλειώ,
Εκπαιδευτικός- Μουσικοθεραπεύτρια
Υπεύθυνη Ηχοθεραπευτικής Αγωγής
Εν Όλω
Κέντρο ολιστικής Υγείας